Ratatouille, avagy a francia "lecsó"

Ezt a szuperegészséges, szuperlaktató finomságot a posztban is említett Rendhagyó szakácskönyvből lestem, és bátran merem ajánlani mindenkinek, főleg aki cukorbeteg, IR-es, diétázik vagy csak szeretne odafigyelni a bevitt tápanyagokra. Minden egyes recept alatt fel vannak tüntetve a makrok, ezáltal megkönnyítve az oly bosszantó és átkos számolgatást, sőt, aki esetleg szív- vagy érrendszeri problémákkal küzd, és figyelnie kell a koleszterinre, még az is megtalálható benne! (Sok recept tartalmazza a kalória- és szénhidráttartalmat, viszont a koleszterinre nagyon ritkán térnek ki!) 

Ez a ratatouille egész biztosan bekerül a kedvenc receptjeim közé, ugyanis mindent imádok, ami benne van, íme a hozzávalók: 

- bacon szalonna apróra vágva (eredetileg 50 g van a receptben, én ennél többet raktam bele, kb. 100 grammot, de vegetáriánusok el is hagyhatják, ez esetben helyettesítsék más zsiradékkal) 
- 1 nagyobb fej vöröshagyma (itthon csak nagyon picik voltak, így kettő ment bele) 
- 1 kisebb padlizsán
- 1 kisebb cukkini
- 150 g csiperkegomba
- 3 darab paprika vegyesen (zöld, piros, sárga) --> eredetileg csak zöld, de én imádom a színeket <3 
- 3-4 paradicsom (én 8 darab kicsi koktélparadicsomot használtam, vegyesen pirosat és sárgát)
- só, bors
- provance-i fűszerkeverék

Fontos, hogy a hozzávalókat igyekezzünk egyforma darabokra vágni!

Elkészítés: 

Közepes-erős hőfokon elkezdjük a bacont pirítani, amikor kicsit kiengedte a zsírját, vegyük le a hőt és mehet rá az apróra vágott vöröshagyma és egy csipet só. Engedjünk időt, amíg a vöröshagyma szépen megdinsztelődik a bacon zsírjában, és isteni aromaillatok mellett egy jó szaftos "alap" keletkezik. Ezután mehet rá a kockára vágott cukkini, padlizsán, paprika, gomba, majd a paradicsom (én egy tálba vágtam össze őket, így egyben borítottam az edénybe.) Vegyük fel maximumra a hőfokot, folyamatos keverés mellett próbáljuk meg az egészet jó alaposan átpirítani, ismét sózzuk, most már mehet rá több. Pár perc elteltével nagyon intenzív illatok szabadulnak fel és a zöldségek elkezdik kiereszteni a levüket, ekkor borsozzuk és szórjunk rá provance-i fűszerkeveréket, még egy pár percig pirítsuk őket, és amikor szépen raguszerűvé összeálltak (ez lehet akár 10 perc is), vegyük le a hőt és hagyjuk rotyogni még 10 percig, attól függően, hogy mennyire szeretjük porhanyósra vagy "ress"-re a zöldségeket (én porhanyós-párti vagyok, az igazi profik ress-pártiak.) KÉSZ is!

Aki viszont szereti kicsit tartalmasabbra varázsolni, vagy egyszerűen több szénhidrát van neki előírva, így tegye azt, mint én: amikor a zöldségek összeestek és kiengedték a levüket, akkor szórjunk bele bulgurt (szárazon), ami szépen megszívja magát ezzel az isteni zöldséges lével! Ettől aztán pláne egy tartalmas, izgalmas, színes, laktató és egészséges egytálételt kapunk, ráadásul nagyon gyorsan! Ez a mennyiség kb. 3 normál adag, és kevesebb, mint egy óra volt. 

Jó étvágyat hozzá!

Ja és el ne felejtsd: ha a webshopból vásárolsz, ezzel a kuponnal a jelenlegi kedvezmény mellett további 10% árengedményt kapsz MINDEN könyvre! ;) KUPONKÓD: Galenus-Juli2020
Katt ide: https://kiskonyhagasztro.blog.hu/2020/07/10/ratatouille_avagy_a_francia_lecso_694

 

A bejegyzés a GALENUS Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft. felkérésére, nem fizetett szponzorált tartalomként jött létre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr215994370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/