Ajvárban pácolt pulykanyárs retek tzatzikivel

Kedves barátunktól kaptunk Szerbiából egy hatalmas üveg ajvárt, amit barátom imád (én viszont kevésbé.. :D), az egyik feléhez micset készítettem, a másik feléhez pedig ezt az ajváros pulykamellet, ami őszintén szólva elég csinos lett, ahhoz képest, hogy milyen kevés meló volt vele. (Ajvárt egyébként itthon is lehet kapni számos helyen, de azért az mégsem olyan, mint az igazi külföldről jövő, na..)  A retek tzatziki számomra újdonság volt, de hatalmas meglepetést okozott, ugyanis csodafinom lett, lehet Húsvétkor is elkészítem. 

Hozzávalók 4 db nyárshoz: 

- 50 dkg pulykamell filé
- 2 dl natúr joghurt
- 4 púpozott evőkanál ajvár
- 2 ek. olívaolaj
- só, bors
- 4 db fanyárs 

A retek tzatzikihez: 
- 2 csomó retek (a zöldje is!) 
- 1-2 gerezd fokhagyma
- 2 dl görög joghurt
- só, bors

Elkészítés: 

1. A pulykamell filét kockázzuk fel egy keverőtálba (ne túl kicsikre, kb. 4x4 centis kockákra próbáljuk meg), sózzuk-borsozzuk. Az ajvárt keverjük össze a natúr joghurttal és az olajjal, majd az egészet forgassuk össze a felkockázott husikkal. 

2. Egy fél órát legalább pihentessük (nem kell a hűtőbe rakni - ennyi idő alatt nem lesz baja, viszont szoba hőmérsékleten a rostok kilazulnak és könnyebben magukba szívják a pácot), addig készítsük el a tzatzikit (aminek viszont kifejezetten jól áll a hideg!): a retket a nagy lyukú reszelőn lereszeljük, hozzáöntjük a görög joghurtot, sózzuk, borsozzuk, majd mehet bele ízlés szerint 1 vagy 2 fokhagyma (az eredeti recept egyet ír, de mi imádjuk a fokhagymát, rögtön dupláztam és szerintem jót tett neki!) És most jön a meglepi: pár levelet lecsippentünk a retekcsomó tetejéről (4-5 nagyobb darabot), alaposan megmossuk, felaprítjuk és ezt is hozzárakjuk a többihez. Alaposan összekeverjük és fogyasztásig hűtőbe tesszük. 

3. Ha a hús eleget pihent, akkor fogjuk a nyársakat és 5-6 darab husit/nyárs húzzunk rá. Én egy téglalap alakú, viszonylag magas falú tepsire sorakoztattam őket, így nem ért le az aljuk, és nem a sütőbe csöpögtek le. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem kb. 1 órát. Az eredeti recept 25 percet ír, ennyi idő alatt valóban átsül a hús, viszont én szerettem volna, hogy ha jó sok ajvár marad rajta, ezért több idő kellett neki, amíg az szépen rásült. A nyárs bírta, nem gyulladt ki. :D 

Köretnek fűszeres steakburgonyát csináltam, aminek a receptjét szintén megtalálhatjátok a blogon. 

Jó étvágyat hozzá!

Eredeti recept: http://www.mindmegette.hu/ajvarban-pacolt-pulykanyars-retek-tzatzikivel.recept/

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr6915598128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/