Fűszeres steakburgonya házilag
jól bevált recept a mindennapokra

Egy gyorsan elkészíthető, laktató és guszta köretnek minden háziasszony zsebében lapulnia kell, nekem ez a steakburgonya az egyik ilyen, rengetegszer csináltam már, nem lehet megunni! Szinte bármilyen húshoz passzol (most az ajváros pulykanyárshoz készítettem), de ettük már magában is fokhagymás-tejfölös mártogatóssal (bevallom, nekem úgy a kedvencem.) Talán azért is szeretem annyira, mert a hozzávalói általában mindig vannak itthon, így sokszor kihúzott már a pácból, és mert nem kell olajban sütni ;) 

Hozzávalók: 

- 1 kg burgonya (tisztítva, hámozva)
- 1 púpozott teáskanál só
- 1 teáskanál majoranna
- 1 teáskanál oregáno
- 1 teáskanál fokhagymapor
- 4 csipet pirospaprika
- 3 csipet fehérbors
- 5 evőkanál étolaj 

Elkészítés: 

1. A krumplikat pucold meg, mosd át, majd vágd hajóformájúra és picit szárítgasd meg őket papírtörlővel. 


2. Egy kis keverőtálba öntsd bele az olajat, majd a fűszereket és alaposan keverd össze. A krumplit tedd egy jól zárható ételhordóba, lökd rá a fűszeres olajat és jóóó alaposan rázd össze. 

3. Rakd a krumplikat egy sütőpapírral letakart tepsire, (csöpögtesd rá a maradék olajat, ha maradt a dobozban) és mehet is az előmelegített, 180 fokos sütőbe. (Próbáld meg úgy a tepsibe helyezni őket, hogy ne érjenek egymáshoz.) 30 perc után kapcsold a sütőt nagyobb fokozatra (én kb. 220-ra szoktam) és addig süsd, amíg szépen megpirulnak (kb. 15 perc, sütőfüggő) 

Ha nem felejted el, útközben egyszer forgasd át szépen őket, hogy minden oldala megpiruljon. 

Voálá, kész is! 

Jó étvágyat hozzá! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr5615598076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/