Sütőtök krémleves
az ősz örök sztárja

Megvallom őszintén, soha nem csináltam még sütőtökből semmit, és szerintem leves formájában nem is ettem még, így nagy főzős barátnémmal, Julcsival ezt készítettük el könnyed vacsoraként egy fergeteges Lovasi koncert másnapján (másnaposan). És fáradtság ide vagy oda, az eredmény isteni lett, és úgy ettük, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva: reszlt parmezán sajttal és pirított tökmaggal. 

Rákövetkező héten pedig - miután édesapám jelezte, hogy ő ezt mennnyire szereti - készítettem még egy adagot, de némileg változtattam rajta, ennek közös tapasztalatai alapján fogom legközelebb elkészíteni. 

Az alapreceptet itt találhatjátok: https://cookpad.com/hu/receptek/1926273-sutotok-kremleves

KISKONYHA TIPP #1: A recepten annyit módosítottunk, hogy nem sima vízzel, hanem tyúkhús leveskockából készült "alaplével" öntöttük fel, ez pedig sokkal tartalmasabbá tette az ízét, ugyanis a második verzió készültekor sima csapvízzel felöntve - döbbenet - de nagyon vizes, vízízű lett. 

KISKONYHA TIPP #2: Másodjára viszont nem őrölt, hanem frissen reszelt gyömbérrel fűszereztem, ez viszont remek ötlet volt, kiválóan működött, annyira, hogy kicsit túlzásba is estem, jó erős lett, óvatosan. :) 

KISKONYHA TIPP #3: Sokan félnek a gyömbér+szerecsendió párosításon, viszont ha az ember eltalálja a kellő mértéket, akkor nagyon jól ki tudják egymást egészíteni, mindenképp rakjunk bele egy kis őrölt vagy frissen reszelt szerecsendiót, jó testvérek a gyömbérrel. :) 

A hántolt tökmagot száraz serpenyőben lepirítottuk, jól meglepődtünk, hogy mekkorákat ugrik, aztán jól megszórtuk vele a levest. A reszelt parmezán istenien megy hozzá, de a trappista is elfekszik benne, ha nincs más. 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr7614357341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/