Walesi póréhagyma krémleves füstölt szalonnával

Teljesen rákaptam a levesekre, így a következő finomságot a minden hónapban érkező Nők Lapja Konyhából néztem ki. Egy kicsit módosítottam rajta, mert a két szál póréhagyma kevésnek bizonyult (amennyiben valóban csak a fehér résznek szabad belekerülnie, amit én kicsit pazarlásnak érzek), a szalonnát nem vajon pirítottam meg, majd azon a hagymát, hanem külön serpenyőben, illetve raktam bele egy 1 dl száraz fehérbort, mert az minden hagymalevesbe kell (szerintem :D) 

Hozzávalók: 

- 30 dkg füstölt bacon szalonna

- 1-2 evőkanál vaj

- 30 dkg póréhagyma (kb. 3-4 kisebb szál)

- 1-1,2 liter leszűrt húsleves (2 db tyúkhús leveskockával helyettesíthető a megadott módon) 

- só, bors, csipet szerecsendió

- 1 dl száraz fehérbor

- 20 dkg burgonya

 

1. A bacon szalonnát kis kockára vágjuk, forró serpenyőben  megpirítjuk. 

2. A felkarikázott póréhagymát kevés vajon megpirítjuk, pár percig sütjük, amíg kicsit megsárgul, de még nem barnul, különben keserű lesz. Felöntjük az alaplével,, sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük. Amikor felforrt, hozzáadjuk a meghámozott és felkockázott burgonyát és addig főzzük, amíg az megpuhul, közben felöntjük a fehér borral.  

3. Levesszük a tűzről, botmixerrel pürésítjük, majd tálalás előtt megszórjuk a pirított szalonnával, de illik hozzá akár a pirított kenyérkocka vagy a levesgyöngy is. 

Jó étvágyat a melengető hagymaleveshez! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr8514303901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/