Omlós fasírt krumplipürével és uborkasalátával

Nem nagyon szeretem az olyan fasírtokat, amiken iszonyatosan vastag a panír, belül pedig nehéz és sokszor száraz. Az alábbi recepttel egy könnyű, omlós fasírt születik, amelyen vékony ropogós kéreg van, belül pedig puha. Készítettem már belőle vendégváró fasírtgolyókat is fokhagymás-sajtos mártogatással, Csilla barátnőm azóta is emlegeti az ízélményt. :) 

Krumplipürét készítettem hozzá, a cukormentes ubisali viszont csalás, mert nagyitól kaptam. 

Hozzávalók: (20-24 nagyobb, vagy 25-30 kisebb)

- 500 g sertés darálthús

- 2 db kisebb vöröshagyma (vagy 1 nagyobb) 

- 3 gerezd fokhagyma

- 2 db tojás

- 2 db szikkadt zsemle

- tej

- só, bors

- fűszerpaprika

- 1 csapott tk. Vegeta

- 1 csokor petrezselyem 

- panírmorzsa

A szikkadt zsemléket tépkedjük apró darabokra és áztassuk be annyi tejbe, hogy ellepje azokat. Amíg a zsömik megszáradnak, aprítsuk fel a hagymát és kevés olajon dinszteljük meg őket. Vegyünk elő egy nagy keverőtálat, rakjuk bele a húst, és mehet rá a többi: a vöröshagyma, a fokhagyma, tojás, fűszerek (só, bors, fűszerpaprika) ízlés szerint, egy kis Vegeta, majd az alaposan kinyomkodott tejtől ázott zsemlék. (Ekkor már szinte teljesen folyós, én az öklömben szoktam kinyomni a tejet belőle.) Elég annyit belerakni, amennyit kézzel kényelmesen ki tudsz venni, nem kell a sallangokkal foglalkozni! Keverd alaposan össze, majd vizes kézzel formáld tetszőlegesre, hempergesd meg a panírmorzsában és mehet is a közepesen forró olajba, amíg szép aranybarnára sül mindkét oldala! Mivel én nyers húst nem kóstolok előre, én szoktam csinálni egy "próbadarabot", majd azt követően még módosítok a masszán, ha szükséges és csak azután gyúrom a többi golyót és sütöm ki őket. 

Jó étvágyat hozzá! :))

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskonyhagasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr9414186497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://kiskonyhagasztro.blog.hu/